Phuket

Imorse lamnade vi "Expedition Robinson", kan man da tro i alla fall. Vi har bott i en mysig bungalow pa Koh Samet och trots manga djur sa har vi overlevt. Vi har haft gemensam dusch och toalett med andra (som pa en husvagnscamping), vilket fungerat valdigt bra. Det enda som varit jobbigt ar da det suttit sma odlor bade ovanfor opch pa sidan om toadorrarna. Igarkvall innan vi skulle ga och lagga oss var den jobbigaste situationen. Emma nastan vagrade ga pa toaletten da det satt odlor runt alla dorroppningar. For att visa mig modig sa sprang jag in pa en toalett och pustade ut da jag kom in. Men lika snabbt som jag sprungit in sprang jag sen ut da jag upptackte att det satt tva stora paddor bakom dorren!
Sa vi gick till nagra andra toaletter istallet, dar var det fritt fran odlor och paddor. Daremot sa lag det en orm och slingrade dar!



Imorse lamnade vi Koh Samet, tog baten till fastlandet och flog sedan till Phuket. Det ar en helt annan varme har, kvavt och riktigt varmt! Har tydligen varit kring 32 grader idag. Imorgon ar var enda heldag i Phuket innan vi aker vidare till Phi Phi oarna :)







  
Trackback
RSS 2.0