Hemresan

Resan avslutades väl inte direkt som vi trott att den skulle göra. Efter att ha sovit 2 timmar i lördags klev vi upp och åkte ut till flygplatsen klockan 05.00. Efter att vi ätit frukost på flygplatsen skulle vi checka in bagaget. I incheckningen var det jättelång kö som inte alls gick framåt. Plötsligt började det blinka "Delayed" ovanför incheckningsdiskarna och efter ett tag kom ny avgångstid upp - 21.30! Planet var alltså elva timmar försenat, ELVA TIMMAR!

Tack och lov så behövde vi inte sitta på flygplatsen och vänta hela dagen. Vi fick checka in vårt bagage och sen blev alla skjutsade till ett hotell. Och vilket hotell! Vi fick börja med att äta frukost från en stor frukostbuffé som serverades i en balsal! Sen fick alla rum att sova i. Och vilka rum! Stora med fin utsikt, i badrummet fanns både dusch och badkar och dessutom en inbyggd tv!

Överskottsenergin tog vi ut genom att hoppa i sängen

Thailändska idol, inget höjdarprogram..

Efter några timmars sömn hade vi råkat försova oss till lunchen, men det gick bra att få lunch lite senare också. Så vi gick ner och blev bordsserverade tre rätters-lunch! Efter maten gick vi upp, sov ännu mer innan det var dags för middagsbuffe och utcheckning.

Vi blev skjutsade tillbaka till flygplatsen där en 9 timmars resa (som blev 10 timmar) till Moskva väntade. I Moskva fick vi vänta 5 timmar istället för 2 som det var tänkt.

Egentligen så var det inte så hemskt att planet var så mycket försenat då vi blev så bortskämda, vilket fortsatte i Moskva. Där fick alla 980 rubel i värdecheckar var att gå och köpa mat för. Vilket räckte till väldigt mycket!

Tillslut landade vi i alla fall i Sverige. I Thailand hade dom bokat om våra inrikesbiljetter så vi skulle få flyga senare, skönt, trodde vi ja...
När vi skulle checka in så fanns inte våra biljetter men däremot flygstolar reseverade för oss. Dessa biljetter skulle vi dessutom behöva betala för och dom skulle kosta 2000 kronor styck! Som pricken över i:et var hon vi pratade med den otrevligaste och mest nedlåtande kvinna man stött på! Det hela slutade med att vi fick köpa nya biljetter till Umeå för att få oss hem...

TILLSLUT kom vi oss i alla fall hem, ungefär 20 timmar senare än det var tänkt. Men ett sånt "litet" missöde får man väl ta, för annars har den här resan varit helt underbar! =)

Kul att ni följt vår resa via bloggen :)