Sista helgen i Thailand

Igar startade vi dagen med att aka till Lumpini Park, en jattestor park i Bangkok som har, ja i princip allt! Det var manga som joggade i parken och nar vi gatt en bit in i parken sa kom vi plotsligt till ett utegym, foljt av en stor lekplats, matstallen och trampbatar i vattnet. Dar tog vi det bara lugnt ett par timmar innan vi akte till Grand Palace dar vi gick omkring och kollade i/pa alla gamla tempel och museer. Tror inte man kan fatta hur mycket guld och smaragder det var dar!

Eftersom det var ett buddhistiskt tempel sa var man tvungen att kyla det mesta av sin kropp, sa man tager vad man haver och lindar omkring sig...

Igar kvall sa gick vi pa bio och sag "No strings attached". Var valdigt speciellt att ga pa bio i Thailand. For det forsta sa kunde man valja hur "lyxiga" saten man ville ha. Vi tog deluxsatena som var lite storre, mjukare och gick att gunga bakat. Nasta etapp kom da reklamsnuttarna innan filmen var visade. Kungen ar sa grymt respekterad har i Thailand och det sitter uppe stora plakat och bilder av kungen langst efter vagarna. Sa innan filmen borjade sa stallde sig alla i salongen upp da en filmsnutt av kungen visades och nationalsangen sjongs!
Sjalva filmen var bra , bortsett fran den thailandska texten da kanske..

Imorse checkade vi ut fran vart 25-kronor/natten hotell och checkade in pa samma hotell som vi bodde pa de forsta natterna har i Bangkok (tvars over gatan), sa att vi skulle fa lyxhotell sista natten. Sen har vi legat pa hotelltaket och badat i poolen idag.

Dagens handelse var da vi gick for att duscha. Emma hade gatt upp till rummet lite fore mig, men da jag kom dit ca 5 minuter senare sa star hon i dorroppningen och ar radd for en odla som sitter pa gardinen inne i rummet. Da ska hennes kusin visa att hon ar 3 veckor aldre och slanga ut odlan. Dock sa gar det inte riktigt som det var tankt...

Jag staller en soptunna under gardinen och puttar ner odlan med ett hart papper ner i tunnan. Odlan borjar dock klattra upp ur tunnan sa jag oppnar hotelldorren for att slanga ut odlan. Odlan hoppar precis upp ur tunnan sa jag slanger ut hela tunnan i korridoren. Det ar bara det att grannen mittemot har oppnat sin dorr och jag slanger in bade tunnan och odlan in hos grannen!!! P.g.a daligt samvete (kanske inte sa snallt att slanga in en odla hos grannen) sa springer jag in dit, staller soptunnan over odlan och hasar ut hela tunnan till korridoren igen. Men sen vill varken jag eller Emma lyfta pa tunnan for att ta in den pa rummet igen. Det slutar med att grannen kommer ut, lyfter pa soptunnan, konstaterar att odlan inte ar dar utan inne pa hennes rum och sager att det ar helt okej!

Vi hade last om en finrestaurang med utsikt over hela Bangkok som vi ville besoka var sista kvall i Thailand. Det var bara sa konstigt att ingen som vi fragade visste vart restaurangen lag. Vi tog i alla fall taxi till omradet dar vi visste att restaurangen lag och med hjalp av jattedalig information, felvisningar och efter att ha irrat omkring i konstiga kvarter i narmare en timme sa hittade vi tillslut restaurangen! Och JA det var vart all moda! Forst nar vi kom dit sa gjorde parkeringsvakterna hornor, dorrvakterna oppnade dorren for oss och vi blev visade upp till 61 vaningen! Dar fick vi veta att det var dresscode, sa Emmas flip-flops fick stanna i garderoben och hon blev lanad nagra tofflor. Restaurangen var fullbokad, men vi blev uppskrivna pa vantelistan och kopte varsin drink istallet. Drinken var god och utsikten, tja vad ska man saga, bilderna far tala for sig sjalva istallet! Till drinkarna blev vi bjudna pa snacks, och nar vi senare fick ett bord sa valde vi att aka till en indisk restaurang och ata indisk mat en sista gang istallet.

Om mindre an 3,5 timmar ska vi upp och aka till flygplatsen, sa nu borde vi kanske snart sova...
Men med andra ord sa har vi haft en perfekt avslutning pa en perfekt resa! :)