Koh Samet

Vi sov alltsa annu en natt i Bangkok i fredags, pa vart samsta (och billigaste) boende hittills. For 24 kr natten fick vi delat badrum och dusch (tur att vi knappt behovde anvanda dom). Vaggarna var inte alls isolerade, vilket ju var sa dar lagom kul da vi bodde pa livligaste gatan i Bangkok(?). Ja det lat som att man sov mitt pa en nattklubbs dansgolv.. Naja, med oronpropparna i sa fungerade det val. Skont med varsin sang for forsta gangen ocksa. Om det inte hade varit for att det krop myror i den ena sangen vill saga... Slutade med att vi sov skavfottes i den ena 90:s sangen anda.
 
(Klicka pa bilderna for storre format)
Boende Bangkok vs boende Koh Samet


Naval, tidigt pa lordagsmorgonen tog vi bussen och sedan baten till Koh Samet istallet. Har fick vi ett betydligt finare boende och har i natt sovit som stockar! Nar vi kom hit igar sa la vi oss ett tag pa stranden. Vackraste stranden jag skadat! Lika vit och lika mjuk som potatismjol som Emma sa fint beskrev den (eller precis som oknadad sconesdeg som jag beskrev den)! Efter lite shopping sa sag vi pa en Fireshow pa stranden pa kvallen. Superhaftigt och mysigt!

























Alla strandrestauranger hade burit ner sma bord och dynor att sitta pa till stranden och sa hangde det mysiga fargglada lampor i alla trad och pa balar.  Vi avslutade kvallen med att satta oss vid ett mysigt bord pa kuddar pa stranden och bestalla in varsin bananasplit :).









Forutom att ha checkat in i en bungalow och gatt upp for att ata en pizza till lunch sa har vi i princip bara legat pa den kritvita stranden och badat i meterhoga vagor har pa Koh Samet idag :). Riktigt otroligt skont! Vi provade en ny fanta har idag. Med smak av jordgubb. Omdome: Ingen hojdare.




Vad vi upptackt med thailandare:

- Aven om dom inte har nagra tander sa ger dom en alltid varldens storsta leende.
- Alltid jattehjalpsamma, trevliga och latta att ha att gora med. Igar nar jag (Evelina) skulle kopa ett armband sa behovde jag inte anstranga mig mycket for att pruta, saljaren gjorde det at mig eftersom hon blev sa facinerad av mina langa ogonfransar.


Nu har vi precis atit middag pa en jattemysig restaurang pa stranden och senare ikvall ska vi ga och se pa riktig thaiboxning.



Jattekul att ni laser var blogg, fortsatt garna med det och lamna en kommentar efter er :)
  

Trackback
RSS 2.0