Hua Hin

Nar vi i forrgar lamnade Ao Nang sa hann vi precis komma till busstationen innan det borjade SPOregna. Vi har last att det i snitt regnar tva dagar under hela februari, sa nu har vi forhoppningsvis gjort bort dom tva dagarna. Men for oss passade det perfekt att det regnade da vi skulle spendera 9 timmar i en buss.

Forst akte vi minibuss pa nagot som maste ha varit varldens guppigatse vag innan vi blev avslappta och fick byta till en av alla stora fargglada bussar med Disney-motiv pa. Satena i bussen var jatteskona, man kunde luta dom tillbaka till nastan helt liggande position och dessutom var det stod for benen. X antal mil senare var klockan 02.00 pa natten och vi var framme i Hua Hin.

Hittills har precis alltig pa resan gatt som en dans pa rosor och vi har nastan gatt och vantat pa att nagot maste ju ga fel och nar vi kom fram till Hua Hin sa kom forsta bakslaget. Redan nar vi kom fram till vart forbokade hotell sa motte vi ett gang svenskar i hotellobbyn som sa att det var ett daligt hotell. Dom hade sett flera odlor och kackerlackor i korridoren plus att personalen var dalig pa engelska. Det tyckte val inte vi gjorde sa mycket, det har ju vi upplevt under hela resan. Men detta foljdes av nasta jobbiga grej. Da vi skulle checka in sa fick vi knappt checka in eftersom det var sa sent pa natten och det pa vart kvitto stod att vi skulle checka in under morgondagen. Efter mycket tjaffs hit och dit sa fick vi slutligen checak in och fick nagonstans att sova da klockan var narmare 3 pa natten.

Men det var inte klart dar. Efter att vi kommit tillbaka fran stranden igar sa hade en annan personal borjat jobba och han tog upp att vi inte hade betalat for tva natter utan bara for en. Vi fick forklara att vi fatt ett billigare pris da vi betalat hotellet eftersom vi skulle komma sa sent under natt 1. P.ga. detta hade hon vi bokat hotellet med skrivit 1 natt pa kvittot och inte tva. Men hon hade skrivit inchekningstiden ratt och datumen. Efter manga samtal hit och dit, tva irriterande resenarer och en mild utskallning senare slutade det hela med att vi fick betala for en halv natt till.

Nog om det. Forutom den lite jobbiga incidenten sa har var underbara semester fortsatt. Igar solade och badade vi pa stranden. Det var en jattefin strand med hastridning och kiting som aktiviteter. En kille, Chin (han hade tydligen fatt sitt namn efter att han haft en konstig haka da han var liten), stod och kollade pa nar jag shiftade en kortlek pa stranden och kom sen fram och ville spela kort med oss. Sa i nagra timmar underholl vi oss med att spela kort med honom och lara oss thailandska ord. Forovrigt sa var det ratt lustigt att han inledde sin presentation med att beratta att han var gymtranare medan Emma satt och at glass... ;).

Igarkvall spanade vi in ett stort shoppingcenter har precis innan det skulle stanga och efter det gick vi och at middag 22.30.

Nu ska jag ga och kolla om Emma har fatt sig upp sa vi kan ga och ata frukost. For visst det ar klart, det har hotellet ar inte sa dumt anda. For 150 kr/natten far vi aircondition, varmvatten, gratis internet, pool, frukost och skona sangar!